Sosyal Medya Mecraları
Arası Rekabet

Bugün merak ettiğim bir soruyu sizlerle paylaşacağım. Globalde ve Türkiye’de en çok kullanılan sosyal medya platformu hangisi ve geçen yıla göre sosyal medyadaki gelişmeler nelerdir? Sosyal medya mecraları arasında ki rekabeti araştırdık,araştırmalarımız sonucunda ise verilere ulaştık ve bu verileri sizinle de paylaşmak istedik. Eee o halde başlayalım.

Sosyal medya ağlarına olan ilgi her geçen yıla göre değişiklik gösteriyor. 2017 yılı We Are Social  sosyal medya istatistiğinin verilerine göre dünyada 3.02 milyar sosyal medya kullanıcısı bulunmaktaydı. 2018 We Are Social sosyal medya istatistiğinin verilerine göre bu rakamlar 3.2 milyara ulaşmıştır. Günümüzde Dünya genelindeki sosyal medya kullanıcısı 3.19 milyardır, yüzdelik oranı ise %42’dir. Mobil sosyal medya kullanıcısı ise 2.9 milyar, dünya nüfusunun %39’unu ifade etmektedir.

Globaldeki İstatistik Durumu
2017 We Are Social verilerine göre Facebook 2 milyar kullanıcı ile birinci sırada geliyor. Facebook 2018 verilerine göre ise 2.1 milyar kullanıcısı ile birinci sıradaki yerini korumaya devam ediyor. En çok kullanılan ikinci platform ise 1.5 milyar kullanıcısı ile Youtube olmuştur. Youtube’u takip eden sosyal medya ağı ise Instagram oluyor. Instagram 800 milyon kullanıcısı ile 3.sırada yer alıyor. 2017 sosyal medya istatistiklerinin sıralaması ile bu seneki istatistiklerin sıralanmasının aynı olduğunu görebiliriz.

Türkiye’deki İstatistik Durumu
Ee o zaman şimdide Türkiye’de ki sosyal medya verilerine bakalım ne dersiniz.

Türkiye’de ise sosyal medya kullanım istatistiklerinde nüfusun %51’ini oluşturan 51 milyon kullanıcı sosyal medyayı aktif kullanıyor ve nüfusun %54’ünü oluşturan 44 milyon aktif mobil bağlantı ile sosyal medyaya erişim sağlıyor. Türkiye’de ise durum biraz farklı. Globalde 1.sırada olan Facebook’un yerini Youtube alıyor. Youtube %55 ile 1.sırada yerini alırken onu takip eden Facebook %53 ile Türkiye’de 2.sırada bulunuyor. 3. Sırada ise %46 ile            Instagram geliyor. Geçen seneki istatistiklerle aynı olan ve sadece yüzdelik dilimlerinde farklılık gösteren sosyal medya istatistiklerinde, sıralamada değişiklik yaşanamamıştır.

Sosyal medya ağlarında Youtube neden üst sırada?

Youtube üzerinden kendilerine kanal oluşturarak kendi içeriklerini Youtube’da paylaşarak hem eğlenen hem de gelir elde edebilen Z ve Y kuşağındaki kişiler Youtube’u daha çok tercih ediyorlar.

Youtube için pek çok marka içerik üreterek markalarının daha fazla göz önünde bulunmasını ve gerekse ürünlerinin kolaylıkla tanıtımın yapılması için Youtube’u kullanıyorlar. Markaların dışında Youtuber kavramının gelişmesi ile kişiler kendi ürettikleri içeriklerle hem insanları bilgilendirebiliyor hem eğleniyor ve kolaylıkla gelir elde edebiliyorlar.

Youtube’a rakip olarak uzun video yükleyebileceğiniz bir diğer sosyal ağ ise Instagram. Yakın zamanda çıkardığı özelliği ile kullanıcılarına uzun video yükleyebilme imkanı sunuyor. Kullanıcılar IGTV’ye en az 15 saniye ve maksimum 1 saatlik dikey videolar yüklenebilecekler. İnstagram’ın yapmış olduğu IGTV özelliği ile bize göre önümüzdeki senelerde Instagram’ın tercih edilme oranının yükselecek fenomenlerin kısa zaman içerisinde kullanmaya başlayıp daha çok tercih edeceği bir platform olacaktır.

Sosyal medyada olan bu rekabet her geçen yıl artarak sosyal medya ağlarının gelişmesini sağlamaktadır. Ve her geçen yıl sosyal medya ağlarına olan talep hem kişiler hem de markalar tarafından artmaktadır. Sosyal medya sayesinde daha fazla kişiye kolaylıkla erişim sağlayan markalar bu hususta özellikle durmaları gerekir ve profesyonel yardım alarak gelişim sağlayabilirler.

Okuyucu Sayısı: 677

Bir Yorum Yazın

İsim *
E-Posta *
Yorum *
PROJELER  |   MARKALAR  |   KURUMSAL  |   EKİBİMİZ  |   İLETİŞİM      KONYA REKLAM AJANSI