Growth Hacking nedir ?
Growth Hacking düşük bütçe ile büyük işler yapabilmek için bazen etik olmayan faaliyetleri de içine alan ve dijital platformun tüm nimetlerinden sonuna kadar yararlanmayı öngören bir stratejidir.
Dijital pazarlama alanında ilk defa 2010 yılında hayatımıza girmiş ilk defa Sean Ellis tarafından gündeme gelmiştir. Bir proje, ürün veya pazarlaması yapılacak herhangi bir şeyin daha piyasaya çıkmadan insanlar arasında merak uyandırmasını sağlayacak bu yöntem Growth Hacker tarafından yapılmaktadır.
Growth Hacking Nasıl Yapılır ?
Growth Hacking yapabilmek için iyi bir seo alt yapısına, aktif bir sosyal medya yönetimine ve forum ve bloglardan oluşan güçlü kaynaklara sahip olmak gerekir. Growth Hacker nasıl yapılır sorusu üzerine Twitter ve Airbnb örneklerini inceleyelim.
‘’Airbnb ilk çıktığı dönemde pahalı reklamlardan yerine Craiglist üzerinden oluşturduğu harika strateji ile bugünlere geldiği söyleniyor. Daha da açıklamak gerekirse Craiglist üzerinden ev kiralayan ya da evini kiralatan herkese auto post dediğimiz yöntemle otomatik mesaj gönderecek bir yazılım geliştirdiler.
Sonrasında tüm bu kullanıcılara ‘Merhaba bende eskiden Craiglist ile evimi kiralıyordum ama artık Airbnb var ve çok daha kolay ‘ formatında mesajlar atarak kullanıcıyı kendi sitelerine’’ çekiyorlar.
Twitter’da çalışmış önemli Growth Hacker’lardan Josh Elman’nın bahsettiği hikayeye göre Twitter yayılmaya başladığı dönemlerde insanlar medyadan ve arkadaşlarından platformu duyarak yoğun bir şekilde üye olmuş, daha sonra normal olarak hesaplarını unutan ve platformu ziyaret eden sayısında ciddi bir düşüş gerçekleşmiş. Bu duruma çözüm olarak ilk başta reklam yoluyla o kullanıcıları geri kazanmak veya e-posta yoluyla onlara ulaşmak gelebilir. Elman’nın paylaştığı göre ise Twitter bu sorunun üstesinden geriye dönük analizler yaparak gelmiş.
Kullanıcılarının alışkanlıklarını analiz eden ekip; platforma ilk üye olunduğunda ilgisini çekecek kullanıcıları takip eden kullanıcıların çok daha uzun sürede aktif olduğunu farketmiş. Bunun sonucunda tüm üyelik süreçlerini bu doğrultuda güncelleyen Twitter, ilk kullanıcılarını ilk üyeliklerinde ilgisini çekecek kişileri takip etmeye yönlendirerek bu sorunu çözmüş.