Sosyal medya,markaların her geçen gün üzerine titredikleri,çaba harcadıkları bir mecra haline geliyor.Hedef kitlesinin ve potansiyel hedef kitlesine daha yakın bir temasta bulunma imkanı sağlayan sosyal medya, gün geçtikçe insanların hayatında daha fazla yer ediniyor.
Bunları göz önüne alırsak, sosyal medya markalar için sınırsız etkileşim ve erişim imkanı sağlıyor.Bu sebeple paylaşılan gönderilerin içeriği çok büyük önem arz ediyor.
Niye İçerik Pazarlaması ?
Diğer mecralara göz önüne baktığımızda, TV reklamlarında zap yapıyor, radyo reklamlarında başka kanala geçiyor ,internet sitelerinde karşılaştığımızda ise ya kapatıyor ya da hiç oralı olmuyoruz.Ama sosyal medya bize 7/24 etkileşim imkanı sunuyor ve diğer mecralarda ki gibi bir tepki almak istemiyorsak,kaliteli içerik üretmenin önemini anlıyoruz.
Bu durumlardan ortaya çıkan sonuç ;
*İnsanlar reklamlara ilgi göstermiyor.Maruz kaldığı reklam bombardımanından hoşlanmıyor.
*Sosyal medyanın reklam dışındaki fırsatları çok fazla.
*İnsanlar sosyal medya ile iç içe yaşıyor.Yani direk olarak hayatlarına dokunuyoruz.
*İnsanlar reklamlardan ziyade çevresindekilerin yorumlarına daha fazla güveniyor ve satın alım kararlarını tavsiyeler çok fazla etkiliyor.
Bu durumlarda her geçen gün önemi artan 'İçerik Pazarlaması' konusunu önemini arttırıyor.
İçerik Pazarlamasının Markalar Açısından Önemi ?
Sosyal ağlarda ki marka sayfaları, insanlar için reklam paylaşan bir sayfadan ziyade, insanların takip ettikleri bir sayfa haline gelmesi gerek. Reklamla desteklenen çabalar sonucunda hedef kitlesinin büyük bir kısmına ulaşan markalar, içerik pazarlaması sayesinde sahip oldukları kitleye fayda ve değer sağlamanın yanında, oluşturacakları etkileşimle kitlenin çevresine de birer tavsiye vermesini sağlarlar.
İçerik Pazarlaması Nasıl Yapılır ?
İçerik pazarlaması yaparken, hedef kitlenin ilgisini,dikkatini çekecek ve sürdürülebilir bir hikaye oluşturmak gerekiyor.Sosyal medyanın sağladığı karşılıklı iletişimi kullanarak, tüm hikayeleri insanların üzerinde oynayabileceği, ekleme yapabileceği, tartışabileceği şekilde sunmak gerekiyor.
Tabi hikaye tek başına yeterli olmuyor,oluşturduğunuz içeriği basit ve göze hoş gelen bir tasarımla sunmak gerekiyor. Hikayenizin insanları harekete geçirmesi ve dikkatini çekebilmesi için tasarıma özen göstermelisiniz. Hedeflenen tüm kitleye içerikleri ulaştırmak için,ciddi ölçüde reklamla desteklememiz gerek. Bu yüzden sosyal mecralarda sürekli olarak “az da olsa” reklam bütçesi bulundurmak gerekiyor.
Sosyal medya şu an markaların hedef kitleyle iletişim kurduğu bir alan. Ancak zaman geçtikçe ve markaların tecrübeleri arttıkça, markalar sosyal medyayı basit bir iletişimden ziyade yönetilebilir ve yönlendirilebilir güçlü bir iletişim mecrası olarak kullanacak ve bu düzeye farklı çalışmalarla desteklenmiş içerik pazarlaması sayesinde ulaşacaklar.