Sosyal medya uzmanları hem şirketleri hem de çalıştıkları müşterileri için oldukça önemli ve değerlidir.Bir sosyal medya uzmanı birçok özelliği barındırmak durumundadır. Yazarlıktan proje yöneticiliğine kadar uzanan bu özelliklere göz atalım.
Yazarlık
Şüphesiz bir sosyal medya yöneticisinin en fazla içli dışlı olacağı mecralar Facebook, Twitter, İnstagram gibi mecralara içerik üretmek olacaktır. Sosyal medya yazarlığındaki amaç; medya mesajlarının doğru algılanması, eleştirel bir bakış açısıyla alınabilmesi, gerçeklik-kurgusallık ayrımının yapılabilmesi,medyanın yönlendirme ve yönetme fonksiyonlarının olduğunun farkına varılabilmesi, mesajı gönderenlerin kendi düşüncelerini empoze etme gayreti içinde olabileceklerinin değerlendirilmesi gibi hedefleri içermektedir.
Sosyal medya uzmanı bu konular hakkında fikir sahibi olmalı, ve birlikte çalıştığı metin yazarını müşteriden önce süzebilmeli.
Analitik ve Takip
Analitik sosyal medya yönetiminin büyük bir parçasıdır. Her sosyal medya yöneticisi kendi değindikleri konuları, beğendiklerini, yorumları ve paylaştıkları URL’leri takip etmesini mutlaka bilmelidir
Fotoğrafçılık
Fotoğraflar sosyal medya mecralarının en önemli parçasıdır. Gün geçtikce insanlar her zamankinden daha fazla fotoğraf paylaşma eğilimi artmakta. Bu sebeple bir sosyal medya uzmanı için fotoğraf büyük önem taşır.
Photoshop
Yukarıda da belirttiğimiz gibi fotoğraflar sosyal medya ve sosyal medyacı için çok önemli. Bu sebeple fotoğrafları geliştirmek ve düzenlemek, fotoğrafları birleştirmek ve vurgulanmak istenen alanı ön plana çıkarabilirsiniz.
Proje Yöneticiliği
Sosyal medya uzmanı metin yazarı,tasarımcı ve yazılımcı yönetmesini bilmeli, müşteri ve ekip arasında ki bağlantıyı sağlamalıdır.