Reklamcılık bölümü ve iletişim fakültesi öğrencileri, ileride sektörde yer almak istiyorlarsa stajın önemini kavramalılar. Bulunduğunuz şehir neresi olursa olsun mutlaka reklam ajanslarının havasını ciğerlerine almaları gerekir. Tabi bu “biz reklamcıyız abi” diyen ışıklı tabelacı firmalar olmamalı. Reklamın her alanında var olan, size doğru bilgileri sağlayacak ve kıyısından köşesinden reklamla ilgili birşeyler kapmanızı sağlayacak ajanslar olmalı.
Ajanslar stajyerlere karşı önyargılı olabilirler. Ama unutmayın sizi kabul edenler onlar, kendinizi gösterecek ve öğrenecek olanlar sizlersiniz. Adı staj olsun diye yapılan stajlar, ajansa git gelden başka bir şey değildir. Bu şekilde yapan arkadaşlarımız “bize bir şey öğretmiyorlar yaa” gibi otomatik cevapların arkasına saklanabilir. 3 ay staj yaptın diyelim, sorumluluk aldın mı? Bu işi ben yaparım dedin mi? Demedin, o zaman ağlamayalım. Neyse.
Bir yanda da ileri görüşlü pırıl pırıl arkadaşlarımız var. Hocalar, dersler ve sınavların yanında “STAJ” ile ilgilenen bu güzide arkadaşlarımız bir şeyler öğrenme çabasındadır. Sorumluluk alır, soru sorar ve elinden geldiğince iş çıkarmaya çalışır. Bu arkadaşlarımız okul bittikten sonra staj muhabbetine takılmaz. Stajını yapmıştır, tecrübesi vardır, neyi, nerede ve nasıl yapacağını bilir. Hele stajı verimli geçtiyse, staj yaptığı ajans mezuniyet sonrası kendisini bekleyecektir.
Tabi her şeyin bir başlangıcı var. Unutmayın staj yapmak isteyen bir çok arkadaşımız mevcut. Zorunlu stajlar, bu sayının çok olmasında önemli bir etken. Peki biz bu ışıltılı reklam ajanslarına nasıl ulaşacağız? “İş Başvurusu” adlı yazımda yer alan hususlar staj başvurusunda da geçerli. Yaratıcılık şart, sen farklılaşmak diyebilirsin. Sektörle alakalı bilgi şart. Bu not ortalamanın 3.90 falan olması değil. 3 ay staj yaparsın, arkandan el sallanır. Sektörle alakalı not ortalaman kaç? Yenilikleri takip ediyor musun? Reklam üstadları ile alakan nasıl? Bunlar ile alakan olsun ki metin yazarı veya Art. Director ile muhabbet çevirecek donanımın olsun.
Toparlayacak olursak;
Farklı ol.
Okul bilgi, ajans tecrübe kaynağın olsun.
Okulda öğrendiğini taze taze sektöre uygula.
Vakit kaybetme, hemen başvur.
Sektörde seni tanıyan insanlar kazan, staj sırasında sadece oturma, konuş, tanış, kaynaş.
Stajını paşalar gibi yap, mezuniyet sonrası maaşını, koltuğunu düşün.
Staj önemli arkadaşlar. Küçümsenecek bir tarafı yok. Aksine en önemlisi. Cebinize koyun, ajansların “tecrüben nedir?” sorusuna vereceğiniz babalar gibi cevabınız olsun. “Ben staj yapmam ben reklamcı olcam, stajyerlik bana yakışmaz” diyen arkadaşlarımızı KPSS başvurusuna yönlendirebiliriz.
Staj candır:)