Reklam ajansları çeşitli birimlerden oluşur. Her birimin farklı görevleri vardır. Kreatif birimleri fikri bulma ve geliştirmeden sorumludur. Creative director yani yaratıcı yönetmenimiz bu ekibin lideridir. Ekibin başında yer alır ve ekibi ile birlikte yaratıcı işlere imza atmakla görevlidir. Genelde metin yazarları terfi alarak Creative Director unvanına sahip olurlar. Sanat yönetmenleride Creative Director olabileceği gibi başka bir ajanstan transfer ile yaratıcı yönetmen ihtiyacı karşılanabilmektedir.
Yaratıcı yönetmenler, sanat yönetmeni ve reklam yazarları ile beyin fırtınaları gerçekleştirerek fikrin oluşmasını sağlarlar. Art. Director ile karıştırılmaması gerekmektedir. Çok benzer görünebilir ama görevleri birbirinden çok farklıdır. Yaratıcı yönetmen yaratıcılığı ile bu farkı ortaya koyar. Müşterinin isteğine uygun işin planlanması, fikirin yönetimi ve uygulanması yaratıcı yönetmenin görevidir.
Yaratıcı yönetmen profesyonel ve kendisini kanıtlamış kişiler olmalıdırlar. Ekibin yönlendirebilmeli ve yeni fikirlerin oluşmasını sağlamalıdır. Ekibinin motivasyonunu yüksek tutmalı ve zamanında iş bitimini sağlamalıdır. Yaratıcı yönetmenin çok iyi bir iletişim becerisine sahip olması beklenir. Ekibi ve müşterileri ile sürekli iletişim içerisinde olmalı ve kurduğu iletişime çok dikkat etmelidir. Müşterilerine işi anlatabilmeli ve beğendirebilmelidir. Ajans bünyesinde bulunan her çalışan ile iletişim geliştirmelidir. Müşterilerinin isteklerini ekibine ve çalışanlara doğru anlatabilmelidir.
İşin görsel ve metinsel birleşimini Creative Director gerçekleştirir. Görsel ve metinlerde eksik gördüğü yerlerde düzeltmeler ve oynamalar yapabilir. Bu yüzden hem görsel zekasının hem de dil kullanımının iyi olması gerekmektedir.
Yaratıcı yönetmenimizin işleri iletişim, yaratıcılık ve yönlendirme olduğu için sektör takibini bırakmaması gerekmektedir. Her konu hakkında konuşabilecek düzeyde bilgi sahibi olması beklenir. Teknoloji ve yaratıcılık anlamında oluşan bütün gelişimlerden haberdar olmalı ve ekibinide haberdar etmelidir.
Pazarlama, marka yöneticiliği, sosyoloji ve insan psikolojisi konularında mutlaka bilgisi olmalıdır. Müşterilerini ikna edebilmeli ve ekibini iyi yönlendirebilmelidir. Ekibini yönetir ve oluşan fikirlerin onaylayıcısıdır.
Tam bana göre bir iş diyorsan aşağıdaki linkten başvurunu yapabilirsin.